Egy vizitdíj-automata makettjét temette el Ágh Péter, a Fidelitas ügyvezető alelnöke és Koszorús László, a Fidelitas országos választmányának elnöke a XVI. kerület Segesvár és a Baross utca sarkánál lévő építési területen.
"Nagyon bízunk abban, hogy ennek az automatának az eltemetésével eltemethetjük azt a politikát, ami hazugságokon és az emberek átverésén nyugszik" - mondta Ágh Péter a jelképes szertartás előtt újságíróknak.
Elmondása szerint azért makettet temetnek el, mert nincs pénzük a több millió forintot érő automatára, amiből kizárólag az egykor Kóka János érdekeltségébe tartozó Medicom Kft. gazdagodott.
Ágh Péter hangsúlyozta, hogy a népszavazás óta a kormánypártok mást sem tesznek, mint próbálják megmagyarázni, miért nem tudják pótolni a vizitdíj és a kórházi napidíj eltörlése miatt kieső bevételeket.
Mindez kicsinyes bosszúállás a részükről, hiszen "amire akarnak költeni, arra van pénz" - fogalmazott a politikus, aki hozzátette: "a luxusra, a kommunikációra mindig megtalálják a forrásokat".
A politikus a kormányprogram 1,6 milliárd forint értékű kommunikációját, a kormány 370 millió forintos és az APEH 432 millió forintos autóbeszerzését valamint a Magyar Posta 600 millió forintos reklámozását említette példaként.
Ágh Péter szerint amennyiben "észszerűen" használnák fel a magyar állampolgárok által befizetett pénzt, "nem kellene megsarcolni az embereket, ahogy ezt a vizitdíjjal tették".
Koszorús László a Gazdaságkutató Intézet egyik felmérést idézte, amely szerint a vizitdíj miatt a 90 ezer forintnál alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők 20 százaléka halasztotta el tavaly az orvosi látogatást.
Hogy ez még egyszer Magyarországon többet ne fordulhasson elő, megpróbáljuk minél mélyebbre ásni - utalt Koszorús László a jelképes vizitdíj-automatára.
Forrás: fidesz.hu